O analiză obiectivă a noilor staţii de autobuz Publitrans Piteşti.
Una dintre schimbările vizibile în transportul public de călători este modernizarea staţiilor de autobuz. În mai multe amplasamente, din totalul celor 99 prevăzute în proiect, lucrările sunt aproape gata. Locul staţiilor vechi, cu acoperiş deteriorat, ruginit sau lipsă, a fost luat de noul mobilier, care se întinde pe o lungime de aproximativ cinci metri – conform măsurătorilor noastre.
Observăm un acoperiş transparent, cu panouri laterale de protecţie, băncuţă, ecran LCD. Acesta din urmă nu este momentan funcţional, deoarece staţiile pe care le-am vizitat nu au fost încă racordate la reţeaua de electricitate. Ştim însă că pe ecran vom putea vedea timpii de sosire, harta traseelor de transport, dar şi alte informaţii utile precum tarifele de călătorie, temperatura exterioară etc.
Cum se simte, în „practică”, această schimbare?
Am remarcat că acoperişul este predispus la murdărire, ceea ce va necesita o întreţinere atentă (şi frecventă) dacă se doreşte a avea un aspect plăcut – ca scos din cutie. Panoul lateral de protecţie pare destul de îngust, măsurătorile noastre indicând o valoare de 65 cm. Lăţimea efectivă pe care se poate sta, socotind şi acoperişul, este de 1,25 m. Mai multe persoane consideră că este o subdimensionare ce ar putea avea un impact negativ asupra confortului călătorilor, în special când afară e vreme rea (ploaie, viscol).
„Ar fi trebuit să fie mai late, să fie mai bine protejaţi călătorii. Şi să intre mai mulţi!”, ne-a transmis Nicoale T., un piteştean pe care l-am „reperat” în staţia de pe strada Teilor. Această observaţie ne-a dat de gândit… la o estimare ochiometrică, sub acoperiş ar putea încăpea aproximati opt persoane. E destul de puţin, mai cu seamă pentru staţiile din zona centrală a municipiului. Aduceţi-vă aminte, de exemplu, cum e la „Davila” la ore de vârf.
Poate că ar fi fost mai indicat ca în staţiile cunoscute ca aglomerate să se aplice alte dimensiuni pe proiect. Aşadar, problemele vor ieşi la iveală (sau nu) în momentul în care va exista o cerere mai mare de transport, iar asta se va întâmpla curând, odată cu reluarea cursurilor. Cum ne desparte mai puţin de o săptămână de noul an şcolar, am analizat cu atenţie construcţiile care, potrivit proiectului, au ca scop „îmbunătățirea condițiilor de călătorie”.
O schimbare pozitivă
Am spune că este totuşi o schimbare pozitivă. De altfel, pe parcursul lucrărilor, primarul Cristian Gentea a făcut mai multe vizite în teren pentru a vedea cum arată stațiile de autobuz. Şi cunoaştem prea bine exigenţele sale, aşa că… înclinăm balanţa înspre partea bună a lucrurilor. Cu siguranţă că vor fi şi oameni nemulţumiţi, dar trebuie să ţinem cont şi de faptul că, în anumite zone, dimensiunea trotuarului nu permitea o lăţire a staţiei. Spre exemplu, la Grădina Publică au fost „sacrificate” două locuri de parcare pentru a putea construi noua staţie. În alte locuri s-ar fi intrat, probabil, pe spaţiul verde. E greu să împaci şi capra, şi varza. Una peste alta, faptul că transportul public din Piteşti, luat per ansamblu, a ajuns la acelaşi nivel cu cel din marile oraşe ale ţării, este de apreciat.
Executantul lucrărilor este asociația S.C. C.S.V Infratech S.R.L. (Lider) – S.C. Europan Prod S.A. (Asociat) cu terți susținători: S.C. Euromateria S.R.L., S.C. Globexterra S.R.L. și subcontractanții S.C. Mondo Com S.R.L., S.C. Sigma Mobility Engineering S.R.L., S.C. Smart Services C.N.S. S.R.L.
Pentru realizarea proiectului, s-au plătit 20.216.633,92 de lei inclusiv T.V.A.
9 Comentarii
Geo
Daca impatim suma totala de 20.216.633 lei la cele 99 de statii rezulta 204.208 lei per statie, deci 40.841 euro per statie. Mi se pare exagerat de mult pentru o asemenea structura metalica !!!
Anonim
Asta e si ideea. Niate porcarii cumparate pa preturi umense de la prieteni politici
Anonim
Sa speram ca aceast afacere cu stațiile de autobuz din Pitesti îl vor trimite pe acest șpăgar care întâmplător este primarul orașului în pușcărie alături de ceilalți hoți care au furat banii orașului atunci când erau la butoane.
Nu este posibil ca pe o astfel de porcărie numita de acest individ stație pentru transportul în comun în care nu încap mai mult de 5-6 călători sa plătești 43000 euro , mai mult decât o garsoniera în orașul Pitesti.
Pendiuc se pare ca a fost mic copil pe lângă acest hot care a furat și fura în continuare împreună cu gașca lui mafiota foarte mulți bani din bugetul local.
Anonim
Ați dat oamenii afara, care lucrau de ani de zile in chioșcurile din statii.
Anonim
De ce organele abilitate nu verifică aceste hoții din bani publici (WC, stații, etc, toate la suprapreț)❗
Un nemulțumit
Prețul este super exagerat!!!!! Cât o garsonieră extrem de generoasă. Iar primarului i se pare ok. Aici este vorba despre cum reușește primăria să îmbogățească pe cineva( pe unii). Doamne, în ce țară trăim!
Minca marian
Putem fii si noi multumiti de ceva ce se face in acest oras pai sa stam cu vechile statii si sa ne multumim ca ce avem autobuzele au timp de asteptare foarte mic asa ca nu este o problema ma intreb cand vor fii vandalizate ce veti mai comenta pe acest subiect deci tot ce se face in acest oras nu este bine nu va convine zic sa candidati si d stea la functia de primar sau sa va mutati in alt oras unde este lapte si miere.si la alegeri daca nu va convine nu il votati simplul ca buna ziua cum se spune un popor de nemulțumiți suntem si plini de venin
Anonim
Chiar nu se autosesizează nicio instituție specială a statului atunci când se cheltuie aiurea fonduri europene? DNA? Alo Kovesi?
Cetățean...
Dacă Gentea când se uită în oglindă se vede mulțumit de orașul pe care îl conduce, atunci sunt mulțumit și eu. .