Plătești ramburs și curierii te „toarnă” la ANAF.
Noua ordonanță prin care fiscul urmărește reducerea evaziunii fiscale a stârnit controverse.
Potrivit legii care a intrat în vigoare miercuri, persoanele care optează pentru plata comenzilor ramburs trebuie să fie de acord și cu „livrarea” datelor personale către Finanțe.
Ce date vor fi transmise
- numărul de înregistrare și data trimiterii poștale;
- datele de identificare a expeditorului;
- numele și prenumele în cazul persoanelor fizice și denumirea în cazul persoanelor juridice destinatare;
- adresele de expediție respectiv livrare;
- contravaloarea bunului livrat.
Perioada de stocare a datelor este de 5 ani. După împlinirea acestui termen, informațiile vor fi șterse automat din sistem.
Principala controversă ține de protecția datelor cu caracter personal (GDPR), însă, urmând firul logicii, orice altă modalitate legală ce presupune achiziționarea de bunuri și servicii include furnizarea de date personale către ofertant, respectiv fisc.
Astfel, prin adăugarea condiției de transmitere a informațiilor și la plata ramburs nu se face decât o aliniere a tuturor practicilor înspre controlul fiscal.
„Prin stabilirea realității relației comerciale dintre cumpărătorul și vânzătorul implicați în comerțul online, ANAF poate avea acces la confirmarea cel puțin a beneficiarului, care are interesul direct să primească factură fiscală și să beneficieze astfel de garanția legală și indirect să determine plata taxele și impozitele aferente veniturilor încasate de vânzător din comercializarea produselor respective”, a explicat ANAF.
Furnizarea informațiilor se face prin completarea unei declarații pe propria răspundere. Modelul declarației va apărea în scurt timp.