Astăzi – n-am încotro – scriu din nou despre Piteştiul meu natal, oraş cu pretenţii de „smart”, dar rămas mult în urmă la nivel de mentalităţi. Parcurg zilnic anumite zone şi nu îmi vine să cred că administratorii acestei urbe nu găsesc soluţii grabnice la probleme pe care le târâie de la o săptămână la alta, de la o lună la alta, de la un mandat la altul.
Se fac, iată, trei săptămâni de când pasajul subteran „Magnolia” a fost închis pentru reconfigurarea cupolelor de la cele două intrări. E o mare „filosofie” ce au de făcut aici muncitorii: au instalat „scheletele” metalice şi acum sudează nişte traverse. Dacă i-aţi vedea… Lucrează fără grabă, ciocănesc cordoanele de sudură, mai stau, mai privesc la trecătorii care se furişează pe deasupra, printre maşinile cu şoferi nervoşi. La orele 15-16, muncitorii pleacă acasă, „după program”, iar de vineri după-amiază până luni şantierul e pustiu.
Cine girează aşa ceva? Cine îşi permite să rişte viaţa unor oameni care, neavând variante de traversare a bulevardului decât la distanţe apreciabile, o iau de-a dreptul printre şirurile de maşini? Păi, dacă nu ştiţi, vă spunem noi cine: Primăria şi Poliţia! Noi am sugerat instituirea unor marcaje („zebre”) provizorii, dar, dacă acest lucru nu e posibil într-o astfel de zonă, de ce nu sunt urgentate lucrările la pasaj? De ce nu se munceşte după-amiaza şi noaptea, de ce e pauză totală în weekend-uri?
De fapt, nu ştiu dacă aţi observat, dar acest „modus operandi”, acest mod de lucru e definitoriu în oraşul nostru provincial cu pretenţii de „smart”. În Piaţa Primăriei, constructorului i-a trebuit mai bine de un an să schimbe nişte pavele şi să facă un WC de lux, timp în care muncitorii lipseau cu săptămânile de pe şantier. Şi totul ne-a costat peste 3 milioane de euro! La Podul Viilor, în câteva rânduri, circulaţia rutieră a fost oprită pe un fir pentru anumite lucrări. Cu toate blocajele ce rezultă dintr-o astfel de măsură. Numai că pe şantierul respectiv erau doar doi-trei muncitori care – în spiritul aceloraşi năravuri – mai mult stăteau la… cafele decât făceau treabă.
Sunt şi altele de comentat. Uite, de pildă, consilierii locali sunt chemaţi astăzi să aprobe criteriile de încadrare a clădirilor/terenurilor din Pitești, în categoria „neîngrijite”, în vederea majorării impozitului pentru acestea cu 500%. Foarte bine! E plin oraşul de clădiri şi terenuri în paragină, pe bulevardul Republicii, pe străzile Armand Călinescu, Sfânta Vineri, Mihail Kogălniceanu etc. Numai că şi aici – aţi ghicit! – apar problemele. Casele neîngrijite erau cam aceleaşi şi când fusese majorat impozitul cu 300%, dar… cui să-l aplici, că proprietarii, în multe cazuri, nu au fost de găsit. Oare acum, cu noul impozit, cine o să-i caute? Că dacă sunt trimişi după ei „băieţii” de la pasajul „Magnolia” sau de la Piaţa Primăriei, nu-i vor găsi niciodată…
În fine, tot astăzi, în oraşul cu pretenţii de „smart”, va fi supus votului şi un regulament de „săltare” a maşinilor staționate aiurea pe străzi. Nu e prima oară când se încearcă aşa ceva, dar niciodată nu a fost luat în serios un astfel de proiect. De ce? Pentru că într-o urbe ar trebui să fie rezolvată mai întâi problema locurilor de parcare şi apoi să se treacă la „represalii”.
2 Comentarii
Anonim
Pai Pendiuc era ocupat cu amanta si cu șpaga. Gentea alearga cu zeci de mii de euro dupa Malele……
ALEXANDRU DANILA
Nu era de loc greu sa pui doua marcaje mobile cu”Trecere pietoni” in dreptul pasajului care este in lucru.Dar este greu sa gandesti pentru „OM”.Este mai simplu sa treci strada la mica intelegere.Tipic romanesc.Ma mir ca nu te amendeaza vigilentii.Mai sunt si alte locuri cu lipsa „trecere pietoni” si intre trotuare chiar daca distanta este mica.Daca da peste tine un auto, se considera ca esti de vina pt. ca nu ai trecut pe „trecere”.Asta nu ca ar fi sigur de trecut pe „trecere” pt. ca trecerea de pietoni a devenit f. periculoasa in ultimul timp.Dar avem City Manager care trebuie sa se ocupe si de aceste „mici detalii”.
Nu sunt muncitorii de vina pt. lucrarile intarziate de peste tot.De vina este cel ce incheie contracte fara termene,conditii de calitate,garantii si penalitati drastice de intarziere.De aici incolo gasiti dvs. raspunsul.Degeaba incercam explicatii….pana la urma „faptele vorbeste”!