Instituția Prefectului județul Argeș informează societățile comerciale a căror activitate a fost afectată de măsurile luate în contextul prevenirii răspândirii virusului SARS CoV-2, că aceștia pot beneficia de măsuri de sprijin privind acordarea șomajuluui tehnic pentru angajați, cu respectarea condițiilor prevăzute de OUG nr. 30/2020 modificată prin OUG nr.32/2020.
Angajatorii pot depune solicitările on-line la adresa de e-mail AJOFM Argeș, sau direct pe platforma www.aici.gov.ro . Pentru obținerea șomajului tehnic, angajatorii trebuie să completeze 3 documente: o cerere, o declarație pe proprie răspundere și un tabel cu angajații.
Angajații ale căror contracte au fost suspendate temporar vor primi 75% din câştigul salarial al persoanei pe luna respectivă, dar nu mai mult de 75% din salariul mediu brut pe economie.
Astfel, angajatorii care au angajaţi cu contracte individuale de muncă, suspendate temporar, vor depune online o cerere pentru acordarea șomajului tehnic şi o declaraţie pe proprie răspundere la Agențiile Județene pentru Ocupare Forței de Muncă. Guvernul alocă aceste sume brute astfel încât angajatorii au obligaţia să facă plăţile către angajați după primirea banilor şi să achite contribuţiile către bugetul de stat astfel oamenii să aibă continuitate în contractele lor de muncă.
Cei care au alte forme contractuale, cei care lucrează prin PFA, cei care lucrează în întreprinderi individuale, cei care lucrează prin contracte de drepturi de autor, se vor prezenta la Agențiile Județene pentru Plăți și Inspecție Sociale.
Niciuna dintre aceste categorii nu va prezenta certificat de urgență. Guvernul, având în vedere evoluția lucrurilor în România, a înțeles să elimine orice barieră birocratică.
PAȘI PENTRU ACORDAREA SUMELOR – ȘOMAJ TEHNIC:
Pasul 1: Suspendarea temporara a contractului individual de muncă, din inițiativa angajatorului, se face in temeiul art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii (emitere decizii si operare in REVISAL).
Pasul 2: Solicitarea indemnizației pentru perioada de șomaj tehnic (la email: ajofm@ag.anofm.ro) în vederea acordării sumelor necesare plății indemnizației.
Documente necesare pentru obtinerea indemnizației pentru întreruperea temporară a activității:
CERERE semnata si datata de reprezentantul legal;
DECLARATIE pe propria raspundere;
LISTA PERSOANELOR care urmează să beneficieze de indemnizație semnata si datata de reprezentantul legal.
Pasul 3: Verificarea documentelor transmise.
NU beneficiază de șomaj tehnic angajatul care are încheiate mai multe contracte individuale de muncă din care cel puțin un contract cu normă întreaga rămâne activ.
NOTĂ: Angajatul care are încheiate mai multe contracte individuale de muncă și toate sunt suspendate, beneficiază de indemnizația aferentă contractului cu drepturile salariale cele mai avantajoase.
Pasul 4: Plata sumelor privind indemnizațiile de care beneficiază salariații:
4.1 Plata din bugetul asigurărilor pentru șomaj a indemnizațiilor se face în cel mult 15 zile de la depunerea documentelor, în conturile deschise de angajatori la băncile comerciale.
În cazul în care documentele depuse nu corespund, termenul se prelungește cu până la 15 zile lucrătoare, conform art.X, alin.53 din OUG nr.30/2020.
4.2 Plata indemnizației de către angajator a sumelor primite de la AJOFM se efectuează salariatului în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primire.
Formularele precum și informațiile necesare completării și depunerii acestora se găsesc pe platforma www.aici.gov.ro .