Aproape un milion de copii, adică unul din trei elevi din România, nu au avut acces la educație timp de mai multe luni, după decizia de închidere a școlilor, potrivit unui document de lucru al Guvernului, care urmează să fie prezentat Comisiei Europene la negocierea proiectelor propuse spre finanțare din fondul special NextGeneration EU.
Prin urmare, am dorit să aflăm prin ce modalități comunică educatorii, învățătorii sau profesorii din Argeș cu elevii care nu au acces la cursurile online. Din fereastra Inspectoratului Școlar nu se zăresc prea multe probleme.
„Din fericire, în județul nostru există extrem de puține situații în care elevii nu au acces la cursurile online. În aceste cazuri, educatorii, învățătorii și profesorii reușesc să îi țină pe elevi conectați la realitatea școlii, comunicând cu ei prin fișe de lucru și materiale suport, distribuite și ulterior preluate de cadrele didactice de la magazinul sătesc sau de la un alt punct prestabilit, ușor accesibil ambelor părți implicate. Nu există decât câteva localități izolate, dar situația se află sub control. Dascălii din județ își fac datoria. Asistențele la ore se realizează, ca și până acum, de către directorul unității școlare sau inspectorul de specialitate, conform metodologiei de monitorizare”, este răspunsul Inspectoratului Școlar.
Este pentru prima dată când Guvernul publică într-un document numărul real al elevilor afectați de închiderea școlilor și de lipsa de instrumente pentru școala online. Argumentul este folosit pentru justificarea nevoilor de investiții în digitalizarea Educației. Comisia Europeană a averizat joi că trecerea la învățământul la distanță în România riscă să agraveze inegalitățile deja mari.