# Reacţia profesorilor nevoiți să lucreze de pe dispozitivele proprii
Pentru mulți profesori școala virtuală cu noile metode de predare online reprezintă un obstacol important în derularea activității. Începând cu luna martie a.c., învățarea a trecut brusc de la formatul față în față la formatul online. A fost o trecere pe cât de neașteptată, pe atât de dificilă pentru toți: profesori, elevi, părinți. După mai bine de opt luni de la declanșarea pandemiei, învățământul preuniversitar din România este încă nepregătit pentru învățarea online. Situațiile diferă de la școală la școală, de la clasă la clasă, de la profesor la profesor, de la elev la elev. Un cititor a postat un comentariu pertinent la articolul „Toată școala – online. Adică nicio școală…”, pe care-l redăm în ceea ce urmează.
„Stimați jurnaliști, înainte de a spune că unii dascăli refuză să predea online, e bine să știți motivele obiective. Niciunui dascăl nu i s-a pus la dispoziție vreun dispozitiv sau vreun abonament cu internet inclus. Toți profesorii sunt nevoiți să lucreze de pe dispozitivele proprii. E corect așa? Politiștii sau medicii folosesc dispozitivul propriu când merg la serviciu? Nu. Acum i-am dat pe ei ca exemplu, dar nimeni nu-și aduce de acasă mijloacele necesare îndeplinirii sarcinilor de serviciu, fiindcă nici nu e normal s-o facă. Nimeni! Pentru a accesa și a lucra pe aceste platforme este nevoie de o viteză ridicată de conexiune, ceea ce nu permite un abonament simplu, ci unul cu internet nelimitat. Computerele mai vechi nu dispun de camera web, deci sunt nevoiți ori să le schimbe cu unele care le cam golesc buzunarele, ori să nu folosească respectiva cameră. Deci eficiența: -1, adică sub 0. Este deranjant să auzi mereu ca ministerul a pus la dispoziție TOT, fiindcă, în cazul nostru, este sinonim cu NIMIC. Eu nu contest faptul că există și uscături în „grădina” noastră, dar să știți că, din fericire, cei mai mulți sunt oameni dedicați meseriei, cu bun-simț și, dacă nu protestează vizibil, cu zarvă și pumni, o fac tocmai fiindcă ei reprezintă EDUCAȚIA.”
2 Comentarii
Anonim
Ce părere aveți de o situație din Prahova unde câțiva profesori au fost împiedicați de către conducerea școlii să țină lecțiile online din școală? Adică fiecare singur în clasă cu materialul didactic corespunzător, asta deoarece nu au acasă ceea ce trebuie pentru predare online. Dixit directoarea școlii : până în martie nu veniți la școală, facem economie la curent electric și la gaze!!!!
Dan
Din pacate multe activitati sau business-uri nu pot fi mutate peste noapte … online …
Si nu fara investitii si ajutoare economice.