Înainte de toate, aș vrea să semnalez o conduită iresponsabilă a politicienilor: ca și acum câteva luni bune, când Covidul venea rapid spre România, la noi, pe prim plan, erau alegerile.Scenariul se repetă păgubos și acum: deși se înregistrează recorduri zilnice de îmbolnăviri, toată energia diriguitorilor noștri se canalizează spre alegerile parlamentare!!! Ce semnale mai drastice se așteaptă, ca toate energia să se canalizeze spre sănătatea românilor? Cât de mare trebuie să fie valul îmbolnăvirilor, ca să se ia în considerare că secțiile ATI au paturi insuficiente și se moare dând vina pe „supapa” comorbidităților?!?
Scriu, după o zi, despre o sărbătoare – Ziua Educației – cam neluată în seamă. Ba, mai mult, batjocorită de premierul Orban prin „ieșirea” incalificabilă la adresa cadrelor didactice. Cadre care, ca și medicii, depun o muncă adeseori eroică pentru viața de azi și de mâine. Decidenții României Educate (ce ironie a sorții această etichetă, în contextul amintit!), a României lucrului bine făcut, a României Normale (ce forme fără fond!) disprețuiesc, prin actele lor, Educația, Învățământul, Școala… De la alocările sub necesar din PIB, la acea afirmație a unui președinte de tristă amintire față de școală („Școala românească scoate idioți” – citat sintetic) s-a manifestat o atitudine total inadecvată. Inși care se bat în piept cu diplome/cartoane luate de la instituții școlare ce s-au compromis definitiv, acceptând ingerința sfidătoare, atotputernică, a politicului, socotesc, de multă vreme, că-i de bon ton să arunci cu noroi în școală și în slujitorii acesteia.
Vă puteți închipui o orânduire fără școală? Mai există dubii că școala, învățământul în general, reprezintă bulgărele de aur al unei societăți? Profesorul lucrează pentru societatea de mâine. Vreți să aflați, cât de cât, cum ar arăta viitorul? Evaluați școala! Pe frontispiciul unei universități din Africa de Sud scrie: „O națiune nu trebuie distrusă cu rachete balistice și cu bombe atomice. Este destul să îi distrugi sistemul de învățământ și națiunea aceea moare”.
Pandemia Coronavirus a atins fundamental mersul firesc al școlii. Pretutindeni! Specialiști în domeniu se tem chiar de o „catastrofă educațională”, ca o consecință a insuficienței comunicaționale între elevi și profesor. Premierul îi amenință pe profesori, dar își uită obligațiile ce țin de o bună guvernare: doar 88% dintre cei 100.000 de elevi au tablete și laptopuri, ca să nu mai vorbim despre internet… Cât privește cuantumul muncii profesorului, numai cel care habar nu are de școală sau cel care și-a luat diploma dintr-o universitate de… garaj poate afirma că profesorul nu-și acoperă, prin ore, norma didactică. Pe lângă lecțiile propriu-zise, profesorul corectează extemporale, teze, pregătește planul strategic al lecțiilor de mâine; este preocupat de așa-numita pregătire continuă. Pregătire care nu înseamnă tăieri de panglici, ocuparea abuzivă a pupitrelor din spațiul public.
3 Comentarii
Aloe Vera
Pana-n covid alegerile era pe repede inainte, acum … pe cat mai tarziu : doua paguboase / cand pe langa drum, cand in sant .
Anonim
Alegerile parlamentare sunt totusi necesare. Totusi scoaterea limbii latine din scoli este de reprosat dnei ministru Anisie. Teatrul nu poate inlocui latina de ale carei expresii cred ca ne folosim zilnic.
Anonim
Totuși…