Ne apropiem de jumătatea lunii septembrie, moment în care școlile ar trebui să își deschidă porțile. Problema coronavirusului a schimbat radical rutina evenimentelor, luându-se în calcul lecțiile online ori un model de școală hibrid. În cazul în care elevii ar urma să participe fizic la ore, clasele vor fi împărțite pentru a putea avea mai mult spațiu între bănci. Purtarea măștii de protecție poate fi destul de dificil de pus în practică, mai ales în rândul copiilor de grădiniță și din clasele primare. E greu de crezut că cei mici vor putea să se joace separat în recreații ori că nu își vor atinge nasul și gura cu mâinile murdare. Dacă vorbim și de capitolul interacțiune socială, micuții pot suferi daune psihologice severe din cauza distanțării sociale pe termen lung.
Pe noi cine ne protejează?
E strigătul disperat al unui profesor, exprimat pe facebook, acuzând faptul că e nevoit să se deplaseze cu microbuze supra-aglomerate pentru a ajunge la școala în care predă. Mulți profesori se tem de o posibilă infectare, mai ales cei care sunt navetiști, sau cei care predau în săli cu peste treizeci de elevi la clasă. Părerile sunt împărțite, cei de modă veche susținând că școala online nu va fi deloc eficientă. Progresiștii, în schimb, dar și cei care se tem de o posibilă infectare cu Covid-19, optează pentru metoda nou apărută în educație.
Dragoș MATEESCU