#Trei candidaţi la Primăria Piteşti vorbesc despre problema parcărilor din oraş
Problema locurilor de parcare, dezbătută de nenumărate ori în trecut, rămâne și astăzi încă nesoluționată. Piteștiul geme de mașini, iar blocurile care s-au ridicat în spații găsite libere nu fac altceva decât aglomereze, prin mașinile noilor locatari, și mai mult parcările deja existente. În mandatul său, primarul Cornel Ionică a extins numărul locurilor de parcare, sacrificând însă, în schimbul acestora, numeroase spații verzi. Din moment ce știm cu toții viziunea actualului primar, am căutat şi alte soluții viabile la alţi candidaţi pentru funcţia de prim-gospodar al urbei.
„Cele mai bune idei apar, întotdeauna, din dialogul cu cetățenii”
Sorin Apostoliceanu, candidat din partea PNL : “Din experiența celorlalte orașe care au găsit soluții bune pentru problemele pe care le doreau rezolvate, cele mai bune idei apar, întotdeauna, în urma unor dezbateri publice, dialogul cu cetățenii fiind esențial.
Spre exemplu, în orașe precum Oradea sau Cluj, date de multe ori ca exemplu de administrație eficientă, soluția cea mai bună a fost construirea de parcări supraetajate, o variantă câștigătoare atât ca număr de locuri, cât și ca preț, fiind de două ori mai ieftin de realizat decât cele subterane.
În același timp, este important să păstrăm și chiar să mărim suprafața de spațiu verde existentă astăzi în Pitești. De aceea, o altă idee bună o reprezintă și realizarea de parcări la nivelul solului, deasupra cărora pot fi gândite spații verzi, terenuri de sport și locuri de joacă, un exemplu în acest sens fiind cea de pe strada Mircea Eliade, în prezent.”
„O parcare subterană ar fi putut fi făcută în zona Pieţei Primăriei”
Cătălin Gherzan, candidat din partea Partidului Ecologist: “Nu trebuie să fim neapărat ecologişti pentru a ne dori parcări ecologice. Şi aici mă refer la acele parcări care au capacitatea de a reduce emisiile poluante prin suprafaţa cât mai impermeabilă a suprafeţei de parcare. Aceasta poate fi dintr-un ciment poros special care să absoarbă apa şi imputităţile sau din pavele ce au în interior loc pentru iarbă sau pietriş. Ar trebui să fie obligatoriu acest model de parcări măcar pentru parcările care urmează a se construi. Cu toţii ne facem griji pentru sănătatea noastră şi a copiilor noştri, dar când trebuie să luăm decizii în favoarea noastră ezitam să o facem. Pe lângă numeroasele avantaje pe care le au, parcările ecologice trebuie să fie înconjurate de arbori care determină reducerea expunerii la radiaţii UV datorită coronamentului lor.
Parcările din Piteşti trebuie să fie multe şi suficient de mari pentru a cuprinde mulţimea de maşini din oraş. Şi aici pot să spun despre necesarele parcări subterane care chiar dacă presupun sume mai mari de bani pentru construire, bani pe care îi vom lua din fonduri europene uşor accesibile dar insuficient atrase, sunt mult mai eficiente. O astfel de parcare ar fi putut fi făcută în zona Pieţei Primăriei care oricum face obiectul unui proiect de modificare… nu ştiu de ce şi nici nu îi înţeleg necesitatea. Ele ar putea face şi legătura între străzi apropiate prin ieşirile din subteran, fludizând şi traficul în zona respectivă. Aici s-ar încadra şi parcarea din zona Finanţelor Publice, o parcare mare şi cu două ieşiri în străzi paralele.
Parcările aferente blocurilor ar trebui eficientizate prin extinderea lor pe orice suprafaţă ce nu face parte din spaţiul verde. Iar blocurile noi să aibă, conform legii, cel puţin un loc de parcare pentru fiecare apartament şi să fie dat locatarului odată cu apartamentul”, a mai adăugat candidatul.
“Un oraş pentru oameni, nu pentru maşini!”
Într-o postare pe un grup de facebook local, candidatul independent Marius Călin vine cu un punct de vedere interesant, acesta pormovând mersul pe bicicletă pe raza orașului, în ideea reducerii utilizării autoturismelor.
“Sunt pieton, biciclist și conducător auto, iar ceea ce vreau să fac din Pitești este UN ORAȘ PENTRU OAMENI, NU PENTRU MAȘINI, adică exact invers decât s-a făcut până acum. Dacă sunteți mulțumiți de ceea ce s-a făcut în Pitești în ultimii ani, vă rog să NU mă votați. În încheiere, vă fac două promisiuni ferme: Voi dona lunar, asociațiilor care se ocupă de copiii cu probleme, 10% din salariul net de Primar al Piteștiului şi voi circula în oraș, la serviciu, doar cu bicicleta, trotineta electrică, cu autobuzul sau pe jos.”
Afirmațiile sunt promițătoare, iar candidații la fotoliul de primar par foarte încrezători în forțele proprii. Sperăm că, pentru binele piteștenilor, problema locurilor de parcare să fie în sfârșit rezolvată.
Dragoş MATEESCU