În urma consultării cu judecătorii, preşedintele Curţii de Apel Piteşti a emis un ordin prin care au fost dispuse măsuri pentru prevenirea răspândirii infecţiilor respiratorii cauzate de Covid-19. Dacă azi şedinţele de judecată se vor desfăşura în regim normal, de luni, 16 martie, situaţia de schimbă.
Dosarele, amânate
Astfel, potrivit magistratului Ion Rebeca, purtător de cuvânt al curţii piteştene, se vor judeca numai cauzele urgente stabilite de preşedinţii celor trei secţii care funcţionează la nivelul acestei instanţe, iar cauzele aflate pe rol în perioada 16-31 martie (cu excepţia urgenţelor) vor fi amânate fără a fi permis accesul părţilor şi al publicului în sediul instanţei. „Fiecare complet de judecată va menţiona pe lista de şedinţă dosarele ce urmează a se judeca în şedinţa respectivă. Aceasta va fi înaintată de grefierul de şedinţă dispozitivului de jandarmi, care va efectua trierea părţilor la uşa de acces pentru public, permiţând accesul părţilor din dosarele care se judecă în ziua respectivă. Persoanele care au fost diagnosticate cu gripă sau alte afecţiuni respiratorii, precum şi cele care prezintă stare generală alterată ori au febră, tuse, dificultăţi de respiraţie, dureri musculare ori în gât sau alte manifestări clinice comune infecţiilor respiratorii nu vor avea accea în sediul instanţei, urmând să fie încunoştiinţat completul de judcată. În cauzele urgente, în sala de judecată vor avea acces numai părţile şi apărătorii sau reprezentanţii lor prin grija dispozitivului de jandarmi”, ne-a declarat judecătorul Rebeca.
Termene, după luna mai
În ceea ce priveşte dosarele aflate pe rol pentru luna aprilie, termenele vor fi preschimbate pentru perioada ulterioară lunii mai, excepţie făcând cauzele urgente. Referitor la programul arhivei cu publicul, acesta se va desfăşura în intervalul orar 10-12 şi se recomandă depunerea înscrisurilor prin mijloace de comunicare electronică la adresa de e-mail ca-pitesti-arhiva@just.ro, fax nr. 0372.249.816, urmând ca originalul documentelor să fie transmis prin poştă, dacă va fi solicitat de instanţă. De asemenea, pentru studierea dosarelor vor avea acces în incinta arhivei exclusiv părţile din cauze, verificarea urmând să se facă de către persoanele însărcinate cu primirea înscrisurilor; pentru studiul cauzelor va fi permis accesul a cel mult două persoane simultan. Cererile pentru eliberarea de copii legalizate de pe hotărârile judecătoreşti sau de pe alte înscrisuri din dosar vor fi depuse numai în format electronic la adresa anterior amintită în timpul programului de lucru cu publicul. Copiile vor fi eliberate doar joia, între orele 10-12. La fel, se interzice staţionarea persoanelor în interiorul sediului curţii cu excepţia celor din cauzele urgente, care îşi vor limita staţionarea exclusiv la timpul necesar prezenţei lor în instituţie.
Cu muncă acasă
În ceea ce priveşte procedura de verificare şi regularizare a cauzelor, aceasta se va desfăşura în parametri normali, urmând ca la stabilirea primului termen de judecată să fie evitată perioada aprilie-mai (cu excepţia urgenţelor). Totodată, se va restrânge prezenţa personalului instanţei la serviciu în limita necesară realizării activităţii judecătoreşti, scop în care solicitarea lucrului la domiciliu se va face prin cerere scrisă ce va fi depusă la cabinetul preşedintelui cu indicarea perioadei solicitate. Se recomandă coordonarea lucrului la domiciliu între judecători şi personalul auxiliar, în aşa fel încât să se asigure suportul activităţii desfăşurate.
„Începând cu data prezentului ordin, se suspendă toate întâlnirile profesionale, seminariile, conferinţele la care urmează să participe judecătorii şi personalul auxiliar al instanţelor judecătoreşti, urmând ca o reevaluare a situaţiei să fie realizată în funcţie de evoluţia acesteia la nivel naţional”, se menţionează într-un comunicat al Curţii de Apel Piteşti primit azi la sediul redacţiei.