De prin 2008 se tot vorbeşte despre construcţia autostrăzii Piteşti – Sibiu. Era la putere PNL atunci. A venit la putere şi PSD şi, la fel, doar a vorbit câţiva ani despre autostrada peste munţi. Acum, iar e PNL la cârmă şi iar doar vorbeşte. Mai mult, după ce au fost discuţii că autostrada ar afecta habitatul urşilor şi nu ştiu căror lilieci, acum UE se arată îngrijorată de soarta unor… gândaci de pe traseul drumului de mare viteză!
Dincolo de neputinţa sau habarnismul guvernanţilor noştri se naşte o întrebare: dacă ne tot ameţesc cu fel de fel de clarificări pentru a fi siguri că protejăm râul, frunza, ramul, oare nu cumva mai-marii de la Bruxelles nu au interes, de fapt, să ne dea banii pentru această autostradă? Întrebăm şi noi, nu călcăm pe… gândacii care par să fie mai importanţi decât oamenii care mor pe drumurile patriei.
Clarificări. Din nou
Din cauza datelor incomplete, o comisie a Guvernului cere autorităţilor europene să stabilească obiective clare cu privire la conservarea celor 11 situri Natura 2000 aflate pe traseul viitorului proiect, unele dintre ele în Argeş, în condiţiile în care cele din cerere sunt considerate a fi „foarte generale”
Autorităţile române au trimis la Bruxelles Comisiei Europene o documentaţie incompletă pe partea de protecţie a mediului în data de 25 octombrie, iar vinovaţi de probleme nu sunt urşii sau liliecii, cum a fost problema pe A1 Lugoj – Deva sau specia de gândac de pe A1 Piteşti – Sibiu, ci cei care realizează superficial rapoartele şi studiile, spun specialiştii în infrastructură. „În documentaţia trimisă la Bruxelles autorităţile române recunosc că realizarea autostrăzii va avea impact semnificativ asupra mai multor specii de vieţuitoare, printre care şi una de gândac, croitorul cenuşiu, pentru care şi propun 19 măsuri de diminuare a impactului. Comisia Europeană vrea să ştie cum au ajuns autorităţile române la concluzia că în urma aplicării acelor măsuri impactul va fi unul moderat, deoarece în documentele trimise nu au fost prezentate argumente. De asemenea, Comisia Europeană vrea să ştie de ce autorităţile române au propus măsuri de atenuare a impactului construirii autostrăzii doar pentru speciile cele mai afectate, nu şi pentru cele asupra cărora impactul ar fi unul moderat, iar în urma adoptării unor măsuri de conservare şi protecţie ar putea deveni zero”, a spus Cristina Sbîrn, specialist în infrastructură. Problemele vin şi din cauza faptului că autostrada merge paralel cu DN7 pe Valea Oltului şi formează astfel o dublă barieră pentru speciile protejate.
Aceeaşi placă
De la Bucureşti, însă, ni se dau noi îndemuri la calm. Comisia Europeană va primi clarificările privind autostrada A1 Piteşti – Sibiu în timp util, pentru a nu fi afectată finanţarea din fonduri europene, a declarat ministrul transporturilor Lucian Bode. Acesta a mai precizat că protejarea unei anumite specii de gândac de pe traseul autostrăzii este „o falsă problemă”. Falsă, nefalsă, uite că nu avem autostrada care ne-ar lega de Vestul Europei! Bode mai promite că „anul 2020 va fi un an cu şantier deschis pe autostrada Piteşti – Sibiu”, dar permiteţi-ne să ne îndoim că vom vedea vreun utilaj la lucru. Nu de alta, dar ani la rând am auzit, de fapt, aceeaşi placă…
Un Comentariu
Anonim
Din păcate, această autostradă nu se va face niciodată. Ia să-i vedem noi pe susținătorii necondiționați ai …UE, ce au de zis? De râsul curcilor! Adevăratul motiv (nu ăsta hilar, gândăcesc) este însă foarte serios: ,,despărțirea” planificată de Transilvania. Putem să stăm și în cap, jocurile sunt făcute. E ca în bancul cu basca, de ce n-ai și dacă ai, de ce ai? Putem preîntâmpina doar dacă ne ridicăm în picioare. Dar, prea mulți sunt ologi. Prea mulți români trestie, puțini stejari…