Astăzi s-au împlinit 53 de ani de la semnarea Hotărârii Consiliului de Miniştri numărul 2004 din 16 septembrie 1966, prin care a fost stabilită amplasarea Uzinei de Autoturisme Dacia la Colibaşi, în prezent oraşul Mioveni. Automobile Dacia, privatizată (cu Renault) graţie eforturilor depuse de către regretatul Constantin Stroe, fost director general al uzinei, este astăzi cea mai importantă companie din România şi produsele sale au cucerit clienţi din 44 de ţări de pe glob. Nu mai vorbim despre faptul că în prezent Dacia este cel mai mare angajator din industria românească, având cea mai mare pondere în exporturi.
Fără Dacia – s-a mai spus, dar e bine să o repetăm! – Argeşul ar fi o „Vale a Plângerii”! Platforma de la Mioveni a cunoscut o dezvoltare spectaculoasă, având acum peste 14.000 de angajaţi. Uzina de vehicule cu o capacitate de producţie de 350.000 de unităţi pe an, Uzina Mecanică şi Şasiuri (cea mai mare turnătorie din ţară, motoare, cutii de viteze, şasiuri), centrul logistic de mare complexitate, cât şi activitatea de inginerie asigură o contribuţie importantă la economia judeţului Argeş şi a României.
Un Comentariu
NIR
Constantin Stroe – o legenda pentru Arges !
In contrapartida, care au fost micimanii care a terminat ARO-Camapulung ?! Acum, sunt gheroi/ghertoi, sta-le-ar in gat ghertoismul !
Candva, la ARO-Campulung era director – Noghi (nu sunt convins ca am scris corect), un om de mare bun simt. Cand te angajai in fabrica iti spunea : – sa plantezi un trandafir ;
– sa ai doua batiste, una pentru nas, alta pentru maini.
L-am cunoscut, nu avea deloc incredere in serviciul Personal, o spunea deschis.
……Acum o fi cum o fi, dar inainte de ’89 la Serviciul Personal era dihonie mare/Dihonia Postoaca/ Dihonia Bibica/Dihonia Flocea etc…