Școlile, liceele și grădinițele din România au fost închise la 11 martie, ca măsură de prevenire a răspândirii coronavirusului. Din momentul suspendării cursurilor și până la 1 aprilie, în Argeș au fost derulate aproximativ 50.000 de lecţii online pentru toate nivelurile educaţionale. Din cauza crizei declanşate de pandemie, în judeţ au fost iniţiate demersuri pentru pregătirea elevilor. Recapitularea activităților de acest tip o face azi inspectorul școlar general Dumitru Tudosoiu.
Gratuitate
Alături de Ministerul Educaţiei şi Cercetării, precum şi de unităţile de învăţământ, profesori şi parteneri educaţionali, Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) a demarat o serie de activităţi menite să pună la dispoziţia elevilor un parcurs educativ util şi eficient. În această perioadă de criză, IŞJ Argeş a obţinut pentru toate unităţile de învăţământ din judeţ accesul gratuit, trei luni, la platforma educaţională completă „Adservio”, care le oferă elevilor posibilitatea de învăţare continuă. Alte platforme puse la dispoziţia școlarilor, tot gratuit, pentru studiul unitar, sunt „Platforma 24edu” şi „Kinderpedia”. Totodată, în colaborare cu postul local de televiziune „Curier Tv”, se desfăşoară, de asemenea gratuit, proiectul „Te ajutăm să înveți! Stai acasă!”, pentru elevii din clasele terminale. După cum am anunțat, săptămânal, în zilele de miercuri şi vineri, între orele 18-20, sunt prezentate, de către profesori argeşeni, lecţii de limba şi literatura română, respectiv de matematică.
Dumitru Tudosoiu: „În egală măsură, în ceea ce priveşte derularea cursurilor şcolare online în judeţul nostru, acestea se organizează într-o paletă largă de variante, puse la dispoziţie de Ministerul Educaţiei şi Cercetării și Inspectoratul Şcolar Judeţean Argeş ori, acolo unde condiţiile tehnice nu permit, prin adaptarea la posibilităţile existente. În perioada 12 martie – 1 aprilie s-au derulat aproximativ 50.000 de lecţii online pentru toate nivelurile educaţionale: preşcolar, primar, gimnazial şi liceal. Prin aceste iniţiative, în completarea celorlalte alternative didactice utilizate la unităţile şcolare, ne dorim o abordare unitară în continuarea pregătirii elevilor atât pentru examenele naţionale, cât şi pentru asigurarea parcurgerii traseului educativ al tuturor elevilor.”
Sărăcie
La fel de adevărat este că unii dintre elevii din județ, cum ar fi cei de etnie romă sau cei proveniți din familii aflate la limita sărăciei, nu au posibilitatea accesării unor soluții digitale. Potrivit inspectorului școlar general adjunct Cătălina Dumitrașcu, IȘJ Argeș a analizat și aceste aspecte dureroase ale vieții de elev și a concluzionat că accesul limitat la tehnologia modernă în comunitățile defavorizate, din cauza lipsurilor financiare, se… întovărășește cu lipsa conexiunii la internet în anumite zone din mediul rural.
Cătălina Dumitrașcu: „Acolo unde a fost posibil, mulți dintre dascălii argeșeni au ținut legătura, prin telefon sau facebook, cu părinții sau frații mai mari ai copiilor proveniți din familii defavorizate. Încercăm să găsim soluții împreună cu asociațiile sau organizațiile de profil, care să le ofere copiilor posibilitatea de utilizare a unui device, în vederea facilitării accesului la educație”.
N.G.
Un Comentariu
Anonim
Cu șpaga cum stăm?
Dintr-un salariu minim pe economie nu poți să- ți cumperi calculator sau alte tehnologi.
Restul sunt baliverne.