În Pitești, la Grădinița „Primii Pași” și Colegiul „Armand Călinescu” (seralul și postliceala), anul școlar debutează, astăzi, în regim online, însă orele se derulează în mediul virtual nu din motive legate de Covid-19, ci din pricina nefinalizării unor lucrări. În celelalte 488 de școli, grădinițe și licee din Argeș noul an de învățământ începe cu copiii în bănci, cursurile desfășurându-se „față în față”.
În urma restructurării claselor, două școli din Pitești – „Mihai Eminescu” și „Mircea cel Bătrân” – sunt nevoite să își extindă spațiile de învățământ în containere modulare, care să fie folosite drept săli de clasă. La 10 septembrie, cu trei zile înainte de sunetul primului clopoțel, șefa Inspectoratului Școlar Argeș, Alina Manea, a spus că încă nu au sosit cele trei containere solicitate și că a găsit soluția „astfel încât elevii să nu înceapă anul școlar în stradă”. Motivul unor astfel de amenajări este clasic pentru sistemul educaţional: aglomerarea claselor.
Pentru Școala „Mircea cel Bătrân”, căreia i-a fost alocat un container modular, „școala în baracă” nu este o noutate, fiind experimentată cu succes, în anul de învățământ precedent, cu prichideii din ciclul primar.
Pe perioada verii au fost efectuate lucrări semnificative în 123 de unități de învățământ din Argeș. „Probleme care să obstrucționeze începerea anului școlar nu sunt. Acum depinde în ce termeni discutăm. Dacă ne raportăm la o idealitate pe care mi-aș dori-o pentru toată lumea, lucrurile sunt perfectibile. Perfecte nu pot fi. Eu nu pot discuta cu ipocrizie că școala din Argeș este pusă la punct în așa manieră încât să nu mai fie nimic de făcut. Noi am fost în teritoriu, am încercat să acoperim cât mai mult, iar feedback-ul a fost promițător. Ieri (n.n., joi) am avut și o discuție cu directorii într-o ședință și le-am spus că este foarte important să conturăm această protecție, începând de la ordinea și curățenia din curtea școlii. Degeaba avem litri de dezinfectanți dacă peste noi cresc buruienile până la tavan. Eu nu cer imposibilul, dar nu pot trece cu vederea lucruri de normalitate și de absolut bun-simț managerial.
Într-o comunitate mică, mare, cum o fi ea, nu trebuie neapărat să aștepți să te ajute primăria sau nu știu cine… E adevărat că nu-i normal să aduci tu de acasă ca să faci ce trebuie acolo, dar cred că, pe undeva, trebuie făcut în așa fel încât echilibrul să existe. Fără a căuta neapărat vinovați, fără a depune sacrificii inutile, dar mai multă implicare în anumite locuri este necesară. Sunt și locuri unde realmente rămâi impresionat. Noi am fost la unele școli de la țară, în zona Curtea de Argeș, unde am văzut atâta implicare cum nu vă puteți imagina! Pentru acei oameni dăscălia rămâne dăscălie; se vedea clar că au venit cu tot sufletul cu mic, cu mare ca școala lor să înceapă. Am văzut și director de școală care toarnă șapă cu toate resursele… Deci, se poate!”, a spus Alina Manea.