M-am dus şi eu ca tot omul, ca să nu zic ca tot reporterul, la Festivalul Cinematografic de la Cannes. V-am spus de mult că sunt pensionar şi am o maşină… automobilă „Nissan” luată de la „Renault”. Cu reducere. Deci, n-am probleme cu banii, că nu joc la ruletă şi cu rare excepţii îmi cumpăr haine de la mâna a doua pe care le plătesc cash. Aşa că mi-am zis că mă pot „arunca” şi eu la Cannes, mai ales că la nevoie am un sac de dormit în maşină. Totul este gata. Ediţia a 69-a s-a deschis miercuri cu un film al lui Woody Allen, „Cafe Society”, care nu este în competiţie. Dar iată în avanpremieră câteva cifre care vă vor încuraja să veniţi:
# 39.000 euro noaptea. Pentru apartamentul cel mai scump la etajul 7, ultimul, de la hotel „Majestic Barriere”. Terasă cu piscină, duş senzorial, home cinema cu ecran de 2x3m;
# 20.000 euro ramura de aur a câştigătorului. Din aur de 18 carate, fixată pe un cristal natural de 1,2 kg, este realizată de Chopard. Bijutierul oficial face şi copii mai mici pentru cei care obţin premiile de interpretare masculină şi feminină. Începând de la 2000 euro;
# 2.160 metri de covor roşu. Adică 60 metri schimbaţi de trei ori pe zi, pe 24 de trepte. Pentru fericirea a mii de fotografi amatori şi a 400 acreditaţi. 200 de milioane euro de la o populaţie care ocupă 3.000 de posturi suplimentare timp de 12 zile în restaurante şi hoteluri. Cearceafuri, feţe de masă şi de pernă, şervete… 30.000 mp de pânză. Cu suprafaţa a şase terenuri de fotbal, care trebuie călcată zilnic;
# 200 litri de lac „Elnett” sunt folosiţi de cei 40 de specialişti de coafură şi machiaj;
# 7.983 camere repartizate în şase hoteluri de cinci stele, 23 cu patru stele, 30 de trei stele, două hoteluri cu una singură şi tot atâtea fără stele;
# 360.000 sticle de şampanie, dar, linişte! Piper Heidsieck, furnizorul oficial de şampanie de 23 de ani încoace, nu are voie, prin lege, să comunice cifre. Pe scurt se bea sec timp de 12 zile, dar cu discreţie. Aşa cum se fac mai toate lucrurile plăcute în Franţa.
Alex HOROVEANU