În primul trimestru al anului 2017, grupul financiar BRD-Groupe Société Générale a raportat cifre spectaculoase de creştere a profitului, precum şi a celorlalţi indicatori de performanţă. Astfel, cei 330 milioane lei profit net reprezintă o sumă de 4,5 ori mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. O creştere puternică s-a înregistrat şi la veniturile nete din dobânzi, cu 5,1% mai mari faţă de realizările din primul trimestru al anului 2016. Acest fapt este datorat volumelor în creştere şi schimbărilor favorabile de structură, dar şi a unei discipline stricte a costurilor: cheltuieli operaţionale în scădere cu 5,1% faţă de trimestrul I 2016 şi un indicator cost/venit de 59,1%, mai mic cu 3,4 puncte procentuale în comparaţie cu trimestrul I 2016.
Rezultatele pozitive au fost posibile şi mulţumită tendinţelor sănătoase din activitatea comercială: creşterea bazei de clienţi (+ 68.000 clienţi activi persoane fizice), creşterea ratei de echipare a clienţilor persoane fizice graţie numărului mai mare de contracte de bancă la distanţă (MyBRD Net şi MyBRD Mobile), originare sănătoasă pe segmentul creditelor de consum (+26,3% faţă de anul precedent) şi poziţie solidă în creditarea marilor clienţi corporativi (soldul creditelor nete în creştere cu 4,9% faţă de anul precedent).
Activitatea comercială a înregistrat o performanţă solidă în primul trimestru al anului 2017, cu numărul clienţilor activi persoane fizice ajungând până la 2,15 milioane, cu 68.000 mai mare în comparaţie cu sfârşitul lunii martie 2016.
„Grupul BRD a înregistrat o performanţă puternică în primul trimestru al anului 2017, cu un profit net solid, cu o activitate comercială bună pe segmentele retail şi mari clienţi corporativi, o disciplină strictă a costurilor şi îmbunătăţirea continuă a profilului de risc. Privind înainte, vom continua să ne concentrăm atenţia şi investiţiile către modelul nostru orientat către client, precum şi asupra ofertei digitale şi ne reafirmăm angajamentul în finanţarea economiei româneşti şi crearea sustenabilă de valoare pentru acţionarii noştri”, a declarat Francois Bloch, director general al BRD.
Alţi factori care au contribuit la performanţele BRD sunt:
Costul net al riscului pozitiv – pe baza îmbunătăţirii calităţii portofoliului de credite nou-acordate, asociat cu recuperări semnificative pe segmentul clienţilor non/retail şi despăgubiri din asigurări pentru pierderi anterioare;
Îmbunătăţirea calităţii activelor evidenţiată de scăderea în continuare a ratei creditelor neperformante: 10,3% la sfârşitul lunii martie 2017, de la 13,7% la sfârşitul lui martie 2016 ca urmare a operaţiunilor de ştergere de creanţe depreciate şi vânzări de credite neperformante, precum şi de îmbunătăţirea continuă a ratei de acoperire a creditelor neperformante (77,4% la sfârşitul lunii martie 2017 faţă de 74,8% la sfârşitul lunii martie 2016).
Rezultatele financiare ale Grupului BRD la finalul primelor 3 luni ale anului 2017 sunt disponibile pentru public şi investitori pe site-ul web al băncii, www.brd.ro. Copii ale documentelor vor putea fi obţinute, la cerere, gratuit, la sediul central al BRD – Groupe Société Générale, situat în bulevardul Ion Mihalache nr. 1-7, sector 1, Bucureşti.
George OLTEANU
Un Comentariu
Martor
Aici sunt banii dumneavostra!
Unde merge profitul?
In Franta!!!