Renault îşi marchează istoria în trei paşi, cu trei cifre mari şi late la această oră. Unu: 1898, anul înfiinţării uzinei, la Boulogne-Billancourt, de către Loius Renault; Doi: 4L, care reprezintă maşina cea mai vândută în lume, într-un număr de peste opt milioane de exemplare!; Trei: 23,6%, care reprezintă procentul de automobile electrice vândute în Europa în anul 2015, ocupând primul loc între constructorii de automobile electrice din lume!
Observăm cu uşurinţă cât de mult ţine Renault de azi la autovehiculul electric! De altfel, aşa cum Louis Schweitzer a făcut un pariu cu Dacia, preşedintele de după, respectiv preşedintele de azi al Grupului Renault, Carlos Ghosn, a făcut la rândul său un pariu. E vorba despre pariul cu automobilul electric! Vă daţi seama cât de important este pentru Renault evenimentul vânzării automobilului electric cu numărul 100.000, de curând, la Oslo, unde i-au fost înmânate cheile acestei maşini, în cadru festiv, fericitului posesor! Vorbim, bineînţeles, despre ZOE, celebrul automobil electric, care stârneşte nu doar cu numele său bizar (francezii de la Renault spun că ar fi vorba despre un nume grecesc la origine, care ar însemna viaţă…), ci mai ales prin succesul său de piaţă!
Pariul lui Carlos Ghosn e foarte dificil de câştigat, dar, ca orice pariu, se joacă până la sfârşit! Mai aveţi vreun dubiu în legătură cu faptul că DACIA va introduce în fabricaţie un model electric?! Cel puţin unul! Pariul cu automobilul electric este un pariu al omenirii!! Aşa că eu merg pe mâna lui Carlos Ghosn, un vizionar cu trei cetăţenii, francez, libanez, brazilian (!) al începutului de mileniu! Cine se mai înscrie?…
Nicolae BADIU
www.badiu-europress.ro