Ghiţă sifonează te miri ce aberaţii, dar nu ştiu câţi s-au prins de o chestiune foarte gravă, scăpată de individul acesta care îmi inspiră ceva extrem de toxic. E vorba despre proiectul de autostradă Piteşti-Sibiu, căruia Coldea i-ar fi ţinut partea, „pentru că aşa vor europenii”, iar el, Ghiţă, ar fi fost împotrivă, pentru că i se părea mult mai eficientă autostrada de la Comarnic! Stare de perplexitate! Aflăm cum se dispută construirea autostrăzilor în România, la nivel de „servicii”… Sper că e vorba doar despre o idioţenie de-a lui Sebi, acest specimen „început-neterminat”, vector de făcut bani pentru saci cu destinaţie necunoscută!
Dar dacă, totuşi, e adevărat?! Ei cred că autostrada către Sibiu ar fi un moft al europenilor! Să-i dăm în mă-sa de occidentali capitalişti şi să ne facem noi drum la Comarnic, de nevoile şi bucuriile noastre! Cam aşa ar veni vorba! Ce importanţă are că cel mai serios şi sigur investitor din ţară, Renault, are o fabrică la Mioveni şi solicită ferm, public, această infrastructură impusă de logistica activităţii din România. Mai mult decât atât, mesajele subliminale şi uneori directe din partea investitorului francez ne indică faptul că, dacă nu se va ţine cont de cererea sa, se va pune serios problema unei delocări, cel puţin parţiale, a producţiei de autoturisme Dacia din România!
La povestea sinistră mărturisită inconştient de Ghiţă se adaugă o alta cât se poate de reală, extrem de alarmantă faţă de viitorul uzinei Dacia de la Mioveni! A fost eliminată taxa de mediu pentru autoturisme! Pesediştii, în graba lor după popularitate, au crezut că dau lovitura complet luându-i pe făraşul iubirii… pe toţi posesorii de rable din România! Ce dacă suntem cimitirul de maşini vechi al Europei?! Pesedeul are voturi şi asta contează! Nimeni nu le-a spus că această taxă de mediu nu protejează doar România de vechiturile Europei, ci, mai mult decât atât, protejează industria autohtonă de automobile!
Piaţa de vânzări internă este şi aşa destul de căzută… Nici Ford de la Craiova nu se simte prea bine! Dacă Uzina de la Mioveni nu mai are piaţă de vânzare în România, de ce ar mai face maşini aici?! Da, ar fi redusă producţia semnificativ doar la nivelul de solicitări la export! Dar după cum ne ameninţă Sebi Ghiţă, autostrada Piteşti-Sibiu nu se va face, că e mai ieftină şi e mult mai uşor de făcut aia de la Comarnic. În acest caz, cei de la Dacia vor socoti că la Mioveni vor mai fabrica doar ce pot transporta prin portul Constanţa. Şi tot socotind ei, francezii, s-ar putea să le dea cu nişte zecimale… din care să rezulte că prea multă treabă de făcut prin România nu ar mai fi. Şi îşi vor vedea de altele… prin Maroc, în Rusia etc. Iar muncitorii de la Dacia îşi vor vedea, de asemenea, de treaba lor, care pe unde… Mai şomeri, mai prosperi… mai amarnic, prin Comarnic… Valea Jiului nu a fost nimic!
Doamne, deşteaptă-l măcar pe ăla micu’ de la Mediu, că a fost parlamentar argeşean şi ar trebui să ştie! Că dacă îi spune cineva şi domnului Dragnea, nu are cum să nu priceapă, că de dus îl duce mintea! Başca, de unde o să le mai rămână bani pentru programul „rabla”?!… Necazul e cât casa!!! Până una-alta, e clar că D-ul de la PSD nu vine de la Dacia! Măcar de ar veni de la „Doamne fereşte!”… Că fără Dacia, nicio rugăciune nu va mai avea efect…
Nicolae BADIU
www.badiu-europress.ro