Un număr de 29 de copii, elevi ai clasei a VII-a B de la Şcoala IL Caragiale (fostă nr.16) din Piteşti, sprijiniţi de părinţii lor, prin decizie a Comitetului de părinţi, au refuzat azi dimineaţă să intre la ore. Motivul îl constituie faptul că, aşa cum susţin elevii clasei respective, dar şi părinţii acestora, de luni de zile unul dintre elevi are un comportament antisocial, agresând fizic, verbal şi în scris colegii. Mai mult, nici profesorii nu mai pot sta liniştiţi, elevul respectiv având dese „ieşiri” care fac uneori imposibilă desfăşurarea cursurilor. Prin urmare, părinţii elevilor de la clasa a VII-a B au luat hotărârea, fără echivoc, că singura cale de conciliere şi că singura opţiune acceptată este aceea ca minorul respectiv să facă parte din alt colectiv. În sens contrar, niciun elev nu va mai intra la orele de curs.
Pe motiv disciplinar, elevul a mai fost mutat şi în trecut
Elevul care a „declanşat” sămânţa de scandal la şcoala nr.16 nu s-ar afla la prima situaţie de acest fel, preşedintele comitetului de părinţi de la clasa respectivă susţinând că respectivul copil a mai făcut parte şi din alte colective de la mai multe şcoli, de unde a fost nevoit să plece din aceleaşi cauze. Nu mai departe de anul trecut, acesta a fost transferat de la clasa”A” a aceleaşi şcoli, urmare a unor incidente asemănătoare. Dacă la mutarea în noua clasă elevul nu a creat probleme, fiind însoţit aproape mereu la ore de unul dintre părinţii săi, după o vreme părinţii nu au mai venit la şcoală conform înţelegerii stabilite în prealabil şi problemele au început să apară.
Iuliana Pârvu, preşedintele Comitetului de părinţi de la clasa a VII-a B a declarat ieri după începerea protestului:” Am încercat integrarea noului coleg, atât noi părinţii, copiii cât şi cadrele didactice, numai că de la limbaj nepotrivit am ajuns la loviri şi la ameninţări cu moartea. Am încercat să-i facem pe părinţii acestuia să înţeleagă faptul că fără ajutorul lor nu poate fi făcut nimic. Tot ce vor copiii noştri este să poată învăţa normal, să fie în siguranţă. Nu cred că cerem foarte mult. Am anunţat oficial toate instituţiile abilitate, dar nu s-a întâmplat nimic. Părinţii lor au refuzat orice colaborare cu noi, iar copilul nu poate fi integrat doar cu efortul nostru. Cine ne garantează nouă integritatea copiiilor noştri?” a declarat Iuliana Pârvu, preşedintele comitetului de părinţi.
Mai mult, urmare a problemelor apărute cu acest elev, diriginta clasei respective a ajuns să intre în concediu medical cu probleme serioase de sănătate.
La rândul său, tatăl copilului pentru care s-a declanşat protestul susţine că a fost surprins de reacţia colegilor fiului său şi a părinţilor acestora, dar copilul său nu va fi mutat în alt colectiv, susţinând că are tot dreptul la educaţie. Auzind reacţia bărbatului, unii din părinţii prezenţi la protest i-au cerut socoteală dar au rămas doar cu întrebările, nefiind luaţi în seamă.
Poziţia conducerii şcolii cât şi cea a Inspectoratului Şcolar Argeş este aceea că singura soluţie este aceea a găsirii unei căi amiabile, în sens contrar legea permiţându-i elevului respectiv să rămână la ore. Rămâne de văzut care dintre părţi va ceda prima, poziţia de forţă neasigurând liniştea pentru niciuna dintre părţi.
Într-un final, văzând că nu se pot desfăşura cursurile (profesorul trebuind să susţină orele cu cel puţin trei elevi), tatăl copilului acuzat de creerea acestor probleme la şcoală şi-a luat copilul şi a plecat acasă. Imediat cei 29 de elevi au intrat la ore şi acestea s-au desfăşurat normal. Vom reveni.
Flavius PETRESCU
18 Comentarii
Iuliana Pirvu
Va multumim pentru articol. Protestul va continua si in zilele urmatoare. Nu am dorit nici o clipa sa ajungem in aceasta situatie, dar nu vom renunta la protest pana nu se va gasi o solutie.
Anonim
Urat din partea voastra! Halal scoala!
Magdalena Dumitrana
Doamna, aveti perfecta dreptate. In numele unei tolerante prost intelese si chiar abuzive, copii cu grave probleme comportamentale sunt aruncati in scoli de masa; parintii sunt mintiti ca asa copiii se vor „vindeca”, ceea ce evident, e o aberatie. Ceilalti copii si cadrele didactice au de suferit ueori dincolo de limita suportabilului, iar copilul cu probleme, avand in vedere situatia extrem de tensionata in care este pus, poate dezvolta conduite extreme. Legea e proasta, aplicata si mai prost. Daca se vrea integrare, ar trebui sa se vada cate tari „civilizate” au aplicat-o, iar dintre cele care au aplicat-o, cum anume s-a facut aceasta. La asa numitul consiliu de nediscriminare nu exista pedagogi, nici psihologi, doar juristi care nu au habar de situatia reala.
ION
Constatăm încă odată management defectos.
Instituţiile statului dau dovadă de incompetenţă.
În acest caz nu este vina copilului (care el însuşi suferă), că sistemul nu a dorit şi nici nu ştie cum să – l ajute datorită diverşilor şefi de instituţii care sunt depăşiţi de situaţie.
Idem şi părintele copilului, care nu mai ştie ce să facă.
Practic părintele are o scuză, nu are cine ştie ce studii de specialitate şi este întradevăr depăşit de situaţie, dar boşii din I.S.J. care sunt plătiţi cu salarii imense pentru incompetenţă nu au nicio scuză.
Faptul că inspectorii şcolari întărâtă copiii şi părinţi împotriva unui copil bolnav şi părinţii acestuia denotă laşitate şi prostie din plin pe bani publici
Magdalena Dumitrana
Nu uitati si medicul care da o hartie gen apt pentru invatamantul de masa.
Emilia
Inspectoratul scolar nu intarata pe nimeni, dar nu face ceva, iar directorul tine cu doua maini de scaun desi exista legi care reglementeaza integrarea copilor cu probleme speciale in invatamantul de masa. Un copil cu probleme, al carui tip si grad de handicap este determinat, poate invata intr-o clasa speciala, infiintata fie intr-o unitate de invatamant de masa, fie daca nu se integreaza, in invatamantul special organizat in institutii speciale.
Nu dati cu pietre daca nu stiti despre ce este vorba. Aici trebuiau sa-si faca treba ISJ Arges, DGASPC Arges si CONDUCEREA SCOLII. ASCULTATI COPII AMENINTATI, ASCULTATI FETITELE CARE SPUN CUM SUNT INGHESUITE SI PIPAITE, ESTE POSIBIL ASA CEVA.?
Magdalena Dumitrana
Aveti dreptate, exista comisii de evaluare care pot decide asupra problemelor copilului. Parintii evident sunt storsi de vlaga, disperati si probabil, orele din scoala sunt singurele linistite. Baiatul are nevoie de medicatie, este de asemenea la o varsta critica in care pulsiunile sunt extrem de puternice si se poate intampla ORICE.
cala
Dragi copii. Va admir si va sustin in demersul vostru. Rog Ministerul Educatiei sa va asculte si pe voi. Glasul vostru trebuie auzit si am convingerea ca dl ministru va va asculta si pe voi. Stiu ca aveti asteptari mari la dl ministru dat fiind ca pe plan local s-au facut numeroase demersuri fara rezultat. Daca 29 de copii striga dupa ajutor nu metita sa fie ascultati si ei? Cala
Ina
Rusine pt actiunea voastra dragi copii dar mai ales parinti!
Sunt mama unui copil normal dar in clasa am avut si noi un copil cotat ”problema”.
Nu stiu ce face colegul vostru dar copilul de care va spun din clasa noastra injura,isi lovea colegii atunci cand avea accesele de furie fiind provocat-de catre colegi,arunca cu obiecte cotondente prin clasa-gen scaune, foarfeci,etc.
Noi ca parinti nu ne-am indemnat copii sa faca proteste ci sa-l accepte pt care are niste nevoi speciale, i-am indemnat pe copii sa nu-l provoace,sa-l ajute cu dragoste si intelegere atunci cand avea nevoie si impreuna cu invatatoarea, ulterior dirigintele si chiar directorul scolii precum si psihologul scolii a reusit sa finalizeze 8 clase si a intrat la un liceu normal cu note chiar foarte mari.Deci daca exista dragoste si intelegere, asa cum ar trebui sa invete copii sa arate, se poate.Succes in gasirea unei solutii normale si civilizate!
Magdalena Dumitrana
Doamna, nevoi speciale nu inseamna ca toti sunt la fel. Colegul despre care vorbiti era probabil un ADHD; multumiti lui Dumnezeu ca nu a devenit cu adevarat agresiv, iar copilul dv nu s-a trezit cu caul spart, cu urechea taiata, ori ca nu s-a dat foc la clasa.. Acesti copii au de obicei o inteligenta peste medie, de aici notele bune.Probabil, a avut si un tratament medicamentos adecvat.
O experienta unica nu va face specialist in problemele de psihopedagogie speciala.Aveti impresia ca acei copii si parinti nu au incercat sa il integreze pe copil? Ca profesorii de la clasa nu au aplicat toate procedeele cunoscute inainte de a izbucni „revolta”?
Marian
Am urmarit astazi un vestit psiholog, o adevarata doamna – Mihaela Sahlean, care vb de un vestit indian, despre povetile sale, despre care noi muritorii de rand, nu stim nimic, si nu aplicam nimic. Cred ca doamna respectiva traieste in „ideal”, pentru ea lucrurile lumesti-pamantene nu exista. Oameni buni aici nu-i vb de toleranta, la inceput, respectivul copil a fost acceptat fara macar cineva sa-l fi etichetat, a fost primit ca bun coleg, pana cand el, doar el s-a evidentiat prin avest comportament. Ce vrea psihologul, vrea toleranta. Pai au trecut luni de zile in care atat d-voastra parinti cat si eu ca parinte, am tolerat. Am tolerat cand copilul meu – la gradinita fiind, a venit acasa cu antebratul vanat, cu urme de dinti, cand mi-a venit acasa cu urme de unghii pe fata, cand copilul meu se trezea si tipa pentru a obtine ceva. Copiii nu puteau sa doarma ca xxx tipa si urla. Urmarind acestea, am intrebat ce se intampla, raspunsul a fost acela ca asa face colegul lui xxxx. De ce merge copilul meu la scoala, la gradi ? Sa fie maltratati?? Toti tipa ca nu suntem toleranti, ce toleranta vrea doamna psiho cand ii vine copilul acasa cu ochiul vanat, si a fost un caz fericit, din” joaca” putea sa-i scoata ochiul, ce reactie avea aceasta doamna, acesti psiho ? Cred ca acesti oameni, sunt sigur ca nu s-au intalnit cu asemenea cazuri. Mergi la scoala, in timpul orei unul tipa si urla, vine pauza, molesteaza copii, chiar ii loveste. De ce sa mai merg la scoala, sa-mi las copilul sa mi-l ologeasca cineva, indiferent cine este el. Cei 29 de copii la randul lor au fost toleranti, la fel si noi parintii de la gradi, pana la un anumit punct. Vb de drepturi, de drepturile unuia, in detrimentul a celor 29. Vi se pare drept domnilor psiho ?? Vazand comportamentul agresiv al baiatului meu, felul cum se manifesta dupa o zi de gradi, am reactionat, la educatoare, la educatoare, la protectia copilului. In urma sesizarilor facute la scoala, la inspectorat, la protectia copilului, la politie, acesti catei din organizatii n-au luat nici-o atitudine Ce nu inteleg eu este faptul ca – de ce nu i-au ei acesti copii cu probleme si sa-i vindece ei, fara a-mi afecta copilul, implicit viata din familie. Sunt ff revoltat -intolerant, cand eu duc copilul la scoala si el vine batut. Ce sa-i zic doamna psiho, voi organizatii de caca: sa fie tolerant, sa-i dea si peste celalalt ochi, poate-l orbeste? Tare a-si vrea sa fiti voi pusi in situatia aceasta. Sincer, deplang situatia parintilor cu asemenea copii, dar, dar, avem prea multe probleme, incat sa mai acceptam si altele.
Andrei
Dumneavoastră realizaţi ce se întamplă? La şcoală, copiii noştri sunt în două situaţii, la ore şi în pauză. Agresiunile se întâmplă la oră, de faţă cu profesorul? Se întâmplă în pauză, de faţă cu profesorii de serviciu, cu directori, cu ceilalţi profesori, cu cei de la pază (securitate)? A, n-au facut faţă şi au apelat la psihologul şcolar! Dacă nici el nu a facut, au apelat la psihologii de la Inspectorat, de la CJRAE?
Înţelegem că şcoala este un loc un care se pot întâmpla agresiuni? Cine poartă responsabilitarea?
Suntem adulţi. Cei responsabili intervin pentru a înlătura problemele create de iresponsabili şi nu plasează responsabilitatea pe umerii fragili ai copiilor! Halal adulţi!
Magdalena Dumitrana
Nu, persoanele acestea habar nu au de situatie. Ba mai intervin televiziunile, pline de , sa zicem, jurnalisti care, chiar sunt in afara de problema, care promoveaza exact ceea ce nu trebuie sa promoveze si adancesc tensiunile. Nu doresc copiilor lor sa li se intample ceea ce se intampla celor din Pitesti, dar as dori ca toti cei ce apara „toleranta” pentru altii, sa stea o saptamana intr-o asemenea clasa.
Practic, absolut toti agentii din aceasta situatie, parintii de ambele parti, copiii, inclusiv cel cu probleme, profesorii de la clasa, toti sunt intr-o situatie disperata.
Gabriel
Copii cu probleme invata la scoala speciala, eu asa stiu. Copiii agresivi induc anxietate celorlalti copii
Gabriel
*Copiii
Magdalena Dumitrana
Nu mai stiti noutatile. Copiii cu probleme speciale, indiferent de natura acestora, sunt aruncati abuziv in scolile de masa, fara personal auxiliar, fara terapie, fara medicatie. Parintii, in negarea problemei reale, sunt efectiv mintiti ca fiul sau fiica se va vindeca doar prin acest plasament. Situatiile sunt extrem de numeroase si evident, conflictuale. Copiii cu nevoi speciale au toate drepturile, copiii ceilalti, niciunul. Simplu.
Laura
Copiii acestia numai sunt la varsta la care sa poata fi manipulati sau invatati cu anumite lucruri!!! Intr-adevar TOTI copiii au dreptul la invatamant , insa parintele care este constient ca exista o problema sau mai multe la copilul sau eu zic ca ar trebui sa se gandeasca sa imbunatateasca situatia!! Sunt sigura ca acesti parinti au facut nenumarate plangeri si cereri si nu au fost bagati in seama!! Sunt solutii: Profesor de sprijin,,este cea mai eficienta metoda pentru copiii cu probleme,,daca un parinte vrea ca copilul lui sa se integreze intr-o masa de copii eu zic asta este cea mai buna solutie!!
Petre
Soluţia cea mai bună şi cea mai simplă este ca şeful I.S.J Argeş şi a sa clică să – şi dea demisia pentru incompetenţa şi incapacitatea de care au dat dovadă în rezolvarea acestei probleme.
Probabil cei care le vor lua locul vor fi în stare să rezolve problema, dacă nu alţii la rând.